وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

خانواده سینما دوقطبی شدنی نیست | مردم اهل قهر با سینما نیستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز ۱۸ بهمن در پردیس ملت (سینمای اهل رسانه و منتقدان) حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۷۰

خانواده سینما دوقطبی شدنی نیست | مردم اهل قهر با سینما نیستند

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از فضای کلی حاکم بر جشنواره و دیدار با اهل رسانه در پردیس ملت در پاسخ به سؤالی درباره حضور فیلم اولی ها در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: اینکه افراد جدیدی به سینمای ایران معرفی شوند، یک مطالبه بود. امسال در رقابتی که میان فیلم ها به وجود آمده، امسال تعداد قابل توجهی از فیلم اولی ها آمدند که این نشان دهنده زنده و جوان بودن و امیدواری هرچه بیشتر سینمای ایران است.

آماده شنیدن حرف های اهالی سینما هستیم

اسماعیلی درباره میزان تأثیر تحریم بازیگران و نیامدن به خانه جشنواره چهل و یکم تشریح کرد: ما اینجا، جشنواره، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی را خانه همه هنرمندان می دانیم و همه هنرمندان با هر سلیقه ای جزو خانواده ما هستند و آماده شنیدن حرف های آنها هستند. ما از همه آن ها می خواهیم این کار که جزوی از هویت آن ها محسوب می شود را با همین علاقه و همیت ادامه دهند و خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست و ما در خدمت همه آنها با این شرط که زیر چتر واحد و معتقد به نظام و قانون باشند، هستیم.

عده ای با سیاسی کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان گرفتند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه وزارت ارشاد برای بازیگرانی که در جریان بحران های اخیر معیشت خود را از دست دادند، عنوان کرد: چندماه است که این را گفتم که عده ای نباید با سیاسی کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند، اما فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما فراهم کردیم و ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد اهالی سینما را عده ای با بازی های سیاسی به گروگان خود دربیاورند.

مردم اهل قهر با سینما نیستند

اسماعیلی درباره عده ای که سعی داشتند جشنواره فیلم فجر را در داخل و خارج از کشور کم رونق جلوه دهند، گفت: باید با اعداد و ارقام صحبت کنیم؛ امروز آقای خزاعی و امینی با عدد و رقم در جلسات نشان دادند که میزان حضور مردم نسبت به گذشته به مراتب وسیع تر بوده است. چنان استقبالی شد که در سالن های اجرا مردم روی زمین نشسته بودند و بعضی وقتی من از این استقبال صحبت کردم، تئاتر را بایکوت کردند و الان هم در مورد سینما همین وضعیت حاکم است. اما شما می بینید که از شهرستان ها موج استقبال را می بینید و در سینماهای مهم تهران فیلم ها با ضریب اشغال بیش از 90 درصد بوده است و این نشان می دهد که مردم اهل قهر با سینما نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم های تولیدی که به جشنواره رسیده است، فضای الفت و همبستگی را بین خانواده های ایرانی و سینما تقویت کرده است.

آغوش وزارت ارشاد به روی هنرمندان باز است

وی درباره عفو رهبری نسبت به هنرمندان خطاکار بیان کرد: از همان روزهای اول اعلام کردم آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است و اگر کسی اشتباهی مرتکب شده باشد، این فضا بسته نشده و ما از بازگشت تمام هنرمندان استقبال می کنیم. هنرمندان برای مردم کشور لحظات خوبی آفریند و اگر دچار اشتباه و لغزش شدند، بنای ما در وزارت ارشاد این است که فضا را باز کنیم تا علاقه مندان بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: بخش بین الملل جشنواره امسال درخشیده است و هم مهمانان خارجی قابل توجهی داریم و هم بخش پررونقی است و فکر می کنم با این همزمانی سال های آینده بخش بین الملل ما درخشش بیشتری هم خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها